Какво е eduroam?

Eduroam (education roaming) предоставя възможността на всеки студент, преподавател и служител на ФаГИОПМ да получи сигурен и удобен безжичен достъп до Интернет, когато гостува на друга образователна институция (научни институти, университети, библиотеки, училища и др.), която е свързана с глобалната eduroam инфраструктура. При това не е необходимо при посещение в друга образователна институция да се изисква акаунт за достъп на гост, а се използва съществуващият акаунт от домашната институция на потребителя.

На същия принцип гости на ФаГИОПМ може да използват собствените си акаунти за безжичен достъп до Интернет през SSID eduroam.

Как мога да използвам eduroam във ФаГИОПМ?

Ако сте студент, преподавател или служител във ФаГИОПМ, Ви е необходим акаунт за достъп до компютърните ресурси в мрежата на факултета - FDIBA ID. Този акаунт се предоставя от IT екипа (FDIBA IT Team) на ФаГИОПМ.

Мрежата eduroam използва същия удостоверителен метод както мрежата FDIBA 802.1X. Когато използвате eduroam е важно да въвеждате потребителското си име във вида Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Потребителското ви име в този вид е FDIBA ID. Паролата е онази, която използвате с акаунта си, а сертификатът – този, който инсталирате за достъп до FDIBA 802.1X.

Ако вече използвате FDIBA 802.1X мрежата, можете лесно да се свържете с eduroam като просто въведете потребителското си име във вида Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Моля, обърнете внимание, че през SSID eduroam получавате единствено достъп до Интернет без достъп до локални ресурси в мрежата на ФаГИОПМ (такъв достъп е възможен само през мрежата FDIBA 802.1X).

Ако сте гост на ФаГИОПМ, просто използвайте акаунта си, който Ви е предоставен от Вашата домашна образователна институция. За повече информация, моля свържете се с Вашия изчислителен център.

Как да изполвам eduroam на територията на чужда институция?

Първо проверете дали институцията, която ще посетите, участва в eduroam инфраструктурата:

http://monitor.eduroam.org/eduroam_map.php?type=all

Преди Вашето пътуване Ви препоръчваме да конфигурирате връзката с eduroam на Вашия лаптоп, смартфон или таблет, докато все още сте във ФаГИОПМ. Така може по-лесно да получите помощ при евентуални проблеми с конфигурацията. След като веднъж настроите връзката и се свържете, тя ще се осъществява автоматично на всяко друго място, където мрежата eduroam е в обхват. Моля, обърнете внимание, че удостоверяването с Вашия акаунт се извършва от ФаГИОПМ, но авторизацията до определени мрежови ресурси зависи изцяло от политиката на посетената институция и може да се различава на всяко място.

Какви настройки трябва да конфигурирам?

Устройството Ви трябва да разполага с безжичен адаптер по стандарт IEEE 802.11a/b/g/n/ac и да поддържа 802.1X удостоверяване (всеки съвременен адаптер поддържа тези стандарти). Конфигурацията за различни операционни системи не се различава от конфигурацията на мрежата FDIBA 802.1X с изключение на потребителското име, което трябва да се въвежда задължително във вида Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. В общия случай важат следните настройки:

Стандарт: 802.11a/b/g/n/ac (зависи от посетената институция, във ФаГИОПМ 802.11a/g/n/ac)

Име на мрежата (SSID): eduroam

Удостоверяване: 802.1X

Шифър: WPA2/AES

Сертификат: http://fdiba.tu-sofia.bg/downloads/FRC.cer

Потребителско име: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. (FDIBA ID)

Парола: Паролата за Вашия FDIBA ID

EAP Тип: PEAP

Вътрешно удостоверяване: MSCHAPv2

 

За автоматична конфигурация на всички настройки за различни операционни системи (вкл. мобилни), моля използвайте инсталатор от http://cat.eduroam.org/. От списъка с институции изберете Технически Университет - София, потребителска група "Потребители на ФаГИОПМ (германски факултет)".

Статус на услугата в ТУ-София: (Синьо - Услугата е налична; Червено – Услугата не е налична):

 

За въпроси моля свържете се с IT екипа: